Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Rámcový vzdělávací program a jeho naplnění v běžné a rozšířené hudební výchově
NERMUŤOVÁ, Barbora
Diplomová práce je zaměřena na předmět hudební výchova v jeho běžném pojetí a na vyučování hudební výchovy s rozšířenou výukou na 2. stupni ZŠ z pohledu Rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání. Práce obsahuje teoretické poznatky o kurikulárních dokumentech pro vzdělávání a o požadavcích RVP ZV na vyučování před-mětu hudební výchova. V několika dalších kapitolách se práce zabývá dokumenty, které se vztahují k výuce běžné hudební výchovy a k výuce hudební výchovy s rozšířenou ča-sovou dotací. Je zde poukazováno na rozdíly mezi těmito dvěma pojetími hudební vý-chovy. Práce uvádí část ŠVP konkrétní školy, kde vyučují hudební výchovu s rozšířenou výukou. Na základě rozhovoru s vyučující rozšířené hudební výchovy jsou v práci uve-deny poznatky z celkové organizace tohoto předmětu.
Využití digitálních technologií ve výuce hudební výchovy na základních školách
VITHOVÁ, Michaela
Tato bakalářská práce se zabývá využitím digitálních technologií ve výuce hudební výchovy na základních školách. Na začátku zmiňuje předmět hudební výchova, její složky a cíle. Dále se zaměřuje na informační a komunikační technologie, konkrétně na digitální technologie a jejich použití ve výuce včetně stručného popisu některých technologií. Cílem této práce je zmapovat rozsah a rozmanitost využití digitálních technologií ve výuce hudební výchovy na základních školách.
Valašský hudební folklor v hudební výchově 2. stupně základní školy
Kučerková, Magdalena ; Veverková, Jana (vedoucí práce) ; Tichá, Libuše (oponent)
Diplomová práce pojednává o možnostech využití valašského hudebního folkloru na 2. stupni základních škol. V prvním úseku se zabývá teoretickými informacemi o Valašsku. Tato část obsahuje fakta o folkloru, vymezení a vzniku regionu, krojích a lidové architektuře. Soustředí se zejména na osobitou lidovou píseň, typické hudební nástroje a tance tohoto regionu. Dále představuje lidové sběratele, hudební osobnosti a současné folklorní dění na Valašsku. Výzkumná část prověřuje vztah a znalost valašského hudebního folkloru žáků 2. stupně základních škol na Valašsku metodou dotazníkového šetření. Praktickým cílem je návrh o zapojení valašských prvků do hodin hudební výchovy. KLÍČOVÁ SLOVA Valašsko, hudební folklor, valašská píseň, valašské tance, hudební výchova
Využití powerpointových prezentací v hodinách HV
Moravcová, Jolana ; Váňová, Hana (vedoucí práce) ; Bělohlávková, Petra (oponent)
Diplomová práce se zabývá využitím powerpointových prezentací v hodinách hudební výchovy z pohledu učitele, na 2. stupni ZŠ a odpovídajících ročnících víceletých gymnázií v České republice. Teoretická část pojednává o zavádění informačních a komunikačních technologií (ICT) do škol, důležitosti a využití interdisciplinárních vztahů ve výuce při používání ICT a o vizualizaci, jakožto o jednom z úspěšných moderních trendů v pedagogice, spojeném právě s novými technologiemi. Část praktickou tvoří modelové příklady powerpointových prezentací, vytvořené na základě vybraného učiva z učebnic pro 2. stupeň ZŠ a SŠ s návrhy na praktické využití v hodině hudební výchovy. Součástí práce jsou vytvořené powerpointové prezentace na DVD. klíčová slova: PowerPoint, prezentace, ICT, integrace, vizualizace, hudební výchova, interdisciplinární komunikace

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.